vrijdag 11 april 2014

CLAIRE VAN LUBEEK: LA LA LA PEINTURE

DIT IS KUNST: Vanavond, vrijdag 11 april, ben je onze gast. Dat was je al eerder, in maart 2013. Wat heb je in de tussentijd allemaal gedaan?

CLAIRE VAN LUBEEK: Ik moet zeggen dat ik niet mag klagen. Ik heb de laatste tijd  veel gedaan. In november 2013 had ik een show in  Showroom MAMA in Rotterdam. Daarna had ik een performance in het Rotterdamse centrum TENT en OOK wat kleinere exposities. Ik werk doorgaans vanuit een concept en bijna altijd projectmatig; de uitvoeringen zijn vaak performances, installaties, video of fotografisch.


DIT IS KUNST: wat zijn je plannen voor de komende tijd?

CLAIRE VAN LUBEEK: k werk samen met vrienden aan expositieprojecten, maar ik maak ook werk in m’n eentje. Ik probeer het niet zo serieus te nemen, maar wel zo veel mogelijk te doen.

DIT IS KUNST: Zullen we van het laatste vanavond wat zien?

CLAIRE VAN LUBEEK: Jazeker, ik heb gemerkt dat schilderijen nog steeds erg populair zijn onder de mensen. Het Nederlandse volk wil toch het liefst een werk kopen dat binnen de authentieke kaders van de decoratieve, niet in de weg staande, niet te gecompliceerde en boven alles aangename kunst past. Ik heb op grond daarvan besloten het penseel ter handen te nemen en wat prachtige werken te maken speciaal voor boven je bank! Een van deze schilderijen zal ik tijdens de avond veilen…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.